Historisk årsmøte i ESK

Årsmøtet for 2021 er historisk på flere måter!

Årsmøtet i år måtte gjennomføres digitalt på Teams, 31 stemmeberettigede deltok og møtet tok kun 2 timer!

Vi håper at vi neste år kan gjennomføre et «normalt» årsmøte hvor vi treffes over en kopp kaffe. Vi trenger den sosiale biten også!

• Årsrapporten og sakspapirene kan du lese her.
  • Det er laget nye visjoner for ESK, disse ble godkjent på årsmøtet og du kan lese disse her.
  • Det ble også gjort noen justeringer av våre Vedtekter spesielt nytt her kan nevnes at vi har egen Rittansvarlig, som nå også er en del av styret. Se endringene her
  • Vi vil også i løpet av dette året vurdere behovet for lokalene våre på Letohallen. Styret har fått mandat til å finne en god løsning på dette.
  • Vi har nå fylt alle funksjonene i styret og nytt av året er også Oppmann Parasykling (Handikapp).

Utdrag av Visjoner for ESK

Handlingsplan kortsiktig:

1-3års perspektiv:

Fortsette utviklingen på barn og ungdomssatsningen, fastsatt rammene og etablere gode treningsrutiner for de minste i trygge og forutsigbare rammer (trenere, oppmenn, økonomi og utstyr). Få på plass et godt treningsmiljø med et stabilt. Opptil 50% av inntektene til Eidsvoll Sykkelklubb bør brukes på satsningen på barn og ungdommer for å trygge rekrutering og fremtiden til klubben. Dette bør også dekke trenerutgifter, utstyrspark, samlinger og sosiale tiltak for å fremme klubbens utvikling. Iløpet av 1-3 år så bør klubben se resultater med en god grunnstamme av barn og ungdommer (20-30 stk på faste treninger), og ha deltagelse på både terreng og landeveisritt innen 2024. 1814 rittet bør vurdere en barn og ungdomsklasse.

Satsningen på barn og ungdommer vil også ledsages av flere potensielle voksne medlemmer i form av foreldre, her finnes også kandidater til verv og ressurspersoner som bør tas vare på. Vi må huske å markedsføre tilbudene til de voksne også.

Viktig info
1814-Rittet
Sett av 14. August til 1814-Rittet. Flere nyheter i år.
Info kommer
Hurdalssjøen Rundt
Sett av Søndag 22. August
Info kommer
Reklame
Comments Box SVG iconsUsed for the like, share, comment, and reaction icons

Facebook klipp

2 dager siden

Hei.
Dette er ikke ment for å ta noen, og jeg vil heller ikke være noe Corona-politi.
Etter det jeg forstår så har ikke vi i Eidsvoll lov til å drive organisert trening. Jeg observerer både på facebook og Strava at det er mange som sykler sammen likevel. Hva er forskjellen på organisert trening og det å sykle flere enn den man bor sammen med?
Ut fra klubbens sider blir vi oppfordret til å sykle alene.
Ønsker bare en rettesnor om hva vi kan og ikke, for jeg har også lyst til å trene og sykle sammen med flere.
Kom gjerne med innspill.
... Se merSe mindre

Kommenter på Facebook

Tror det er lov om du ikke har syltetøy i baklomma.

I utgangspunktet så skal en vel ikke være sammen med så mange andre enn egen kohort?

Vi er pålagt av myndighetene til å ikke avholde organisert trening, og det er heller ingen organisert trening i ESK regi om dagen. All treningsaktivitet som våre medlemmer foretar seg er på egen risiko.

For min egendel sykler jeg 3 av 4 økter i uka aleine...

Innlegget fra Tor Olav er berettiget. Hadde håpet at det kunne bidra til konstruktive tilbakemeldinger.

Det er fort gjort at det blir sett på som organisert trening, hvis alle har på seg klubbtøy. Sykler man i nøytralt tøy, tenker ikke alle man møter at "der kommer ESK, og de driter i alle råd og føringer fra myndighetene".

View more comments

Last mer